Σάββατο, 21 Σεπτεμβρίου 2013

Ο ΔΡΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΛΕΟΝΑΣΜΑ !...


Διαβεβαίωσε ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης την περασμένη Κυριακή στη Θεσσαλονίκη ότι και αυτός και το κόμμα του τάσσονται υπέρ του πρωτογενούς πλεονάσματος, το οποίο ναι μεν είναι αναγκαίο, πλην όμως ο ΣΥΡΙΖΑ θεωρεί ότι η εξασφάλισή του δεν θα πρέπει να επιδιώκεται με κάθε κόστος, αλλά μέσω της ανάπτυξης και της δίκαιης φορολόγησης.

Είναι μια άποψη με την οποία δεν είναι δυνατό να διαφωνήσει ένας στοιχειωδώς λογικός άνθρωπος αν η απόσταση που χωρίζει τη δημοσιονομική πραγματικότητα της χώρας από την επίτευξη του πρωτογενούς πλεονάσματος είναι μικρή, μερικά δισ. ευρώ. Τι γίνεται, όμως, αν η απόσταση είναι υπερβολικά μεγάλη; Σε αυτή την περίπτωση ποια είναι η θέση του ΣΥΡΙΖΑ ;

Πάμε πίσω στο 2009. Το έλλειμμα είναι πάνω από 30 δισ. Τα φορολογικά έσοδα έχουν «καθίσει» από το 2008, η ύφεση είναι στο 3% και η δανειοληπτική ικανότητα της χώρας έχει εκμηδενιστεί. Αρα η συνταγή «ανάπτυξη και δίκαιη φορολόγηση» είναι άχρηστη. Τι κάνει στην περίπτωση αυτή μια κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, η οποία μάλιστα πιστεύει στην ανάγκη πρωτογενούς πλεονάσματος, όπως μας διαβεβαίωσε ο Αλ. Τσίπρας ;

Βεβαίως δεν είχαμε κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ το 2009 και άρα δεν ξέρουμε τι θα έκανε. Ως αντιπολίτευση είχε εισηγηθεί, αν θυμάστε, να προσλάβουμε άλλους 100.000 δημοσίους υπαλλήλους και να μεγαλώσουμε το έλλειμμα κατά μερικά δισ., αλλά όλες οι αντιπολιτεύσεις τις συνηθίζουν κάτι τέτοιες ανοησίες. Προσωπικά πιστεύω πως ή θα μας οδηγούσε στη χρεοκοπία ή θα έκανε ό,τι και το ΠΑΣΟΚ, αλλά, φυσικά, δεν έχει καμιά αξία τι πιστεύω εγώ ή τι θα ισχυριζόταν τώρα ο Τσίπρας ή ο Λαφαζάνης.

Οπως δεν έχουν και καμιά αξία οι τωρινές διαβεβαιώσεις του αρχηγού του ΣΥΡΙΖΑ για το πρωτογενές πλεόνασμα, μια και ή έχει επιτευχθεί ή είναι πολύ κοντά για να επιτευχθεί. Βεβαίως, η συνταγή από δω και πέρα δεν μπορεί να είναι άλλη από «ανάπτυξη και δίκαιη φορολόγηση». Αλλά το θέμα είναι πώς αλλιώς θα φτάναμε από έλλειμμα 30 δισ. τον χρόνο σε πρωτογενές πλεόνασμα, αν δεν εφαρμόζονταν σκληρά ή άδικα, στις περισσότερες περιπτώσεις, μέτρα. Ποιος ήταν ο άλλος δρόμος ;

Δεν υπάρχουν σχόλια: