Η «δωρεάν Παιδεία» του ελληνικού κράτους κοστίζει πανάκριβα στις οικογένειες που ετοιμάζουν τα παιδιά τους για την ανώτατη εκπαίδευση κι εδώ και δεκαετίες, οι κυβερνήσεις δεν κάνουν τίποτα το ουσιαστικό για ν΄ αντιμετωπίσουν και να εξαλείψουν αυτό το απαράδεκτο φαινόμενο.
΄Εχει υπολογισθεί, πως για κάθε παιδί που συμμετέχει στη διαδικασία των πανελλαδικών εξετάσεων, οι γονείς του ξοδεύουν περί τα 20.000 €, για τα φροντιστήριά του, (2 χρόνων) κι ό, τι συνολικά, για κάθε φουρνιά υποψηφίων σπαταλούνται, περίπου, 1 με 1,5 δισεκατομμύρια Ευρώ !
Φυσικά και είναι πασίγνωστο το γεγονός, πως το μεγαλύτερο κομμάτι αυτού του τζίρου γίνεται με τη μορφή του «μαύρου χρήματος», χωρίς να δηλώνεται και χωρίς να φορολογείται.
Με αφορμή την παρέμβαση του πρωθυπουργού σε εκδήλωση του Υπουργείου Παιδείας και της επισήμανσής του ότι «…χρειάζεται ν΄ αλλάξουν πολλά στην Παιδεία…», πιστεύουμε, πως το παραπάνω ντροπιαστικό καθεστώς, είναι το πρώτο που πρέπει ν΄ αλλάξει, εδώ και τώρα, όμως κι όχι σε τρία ή πέντε τέρμινα ! >>>Διαβάστε τη συνέχεια...
Χωρίς να μπαίνουμε σε λαβύρινθους ιδεολογικούς, παιδαγωγικούς και άλλους, στεκόμενοι στο καθαρά οργανωτικό τομέα, πιστεύουμε, πως μπορεί η πολιτεία ν΄ αλλάξει ρότα επί του θέματος και ν΄ απελευθερώσει τα παιδιά και τις οικογένειές τους από την, σε πολλά επίπεδα, προκρούστεια διαδικασία, των εξετάσεων εισαγωγής στην ανώτατη εκπαίδευση ΚΑΤΑΡΓΩΝΤΑΣ τες !
Να πολλαπλασιαστούν τα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα, ανά την Ελλάδα, (κάθε πόλη – πρωτεύουσα Νομού ν΄ αποκτήσει το Πανεπιστήμιό της), και να μπαίνουν όλοι οι απόφοιτοι των Λυκείων, εφ΄ όσον το επιθυμούν, ΧΩΡΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ, στις ανώτατες σχολές, με βάση μια διαδικασία που θα τους κατανείμει, ανάλογα με την επιλογή τους και τον βαθμό του απολυτηρίου τους.
Αυτό το χιλιοειπωμένο και συνέχεια επαναλαμβανόμενο, πως «η επένδυση στην Παιδεία είναι η καλύτερη προετοιμασία για το μέλλον», μέσα από μια τέτοια εξέλιξη, θ΄ αποκτούσε και νόημα και περιεχόμενο, με τη σωστή και την επιστημονικά άρτια, αλλά και αυστηρή λειτουργία των ΑΕΙ και ΑΤΕΙ, η ανώτατη εκπαίδευση να παρέχεται σε κάθε ελληνόπουλο, έστω και σαν απόπειρα, μιας και αρκετοί εισερχόμενοι θα δυσκολεύονται να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους.
Πράγματι, κύριε πρωθυπουργέ, πρέπει και στην Παιδεία ν΄ αλλάξουν πολλά ! Πότε όμως ?...
΄Εχει υπολογισθεί, πως για κάθε παιδί που συμμετέχει στη διαδικασία των πανελλαδικών εξετάσεων, οι γονείς του ξοδεύουν περί τα 20.000 €, για τα φροντιστήριά του, (2 χρόνων) κι ό, τι συνολικά, για κάθε φουρνιά υποψηφίων σπαταλούνται, περίπου, 1 με 1,5 δισεκατομμύρια Ευρώ !
Φυσικά και είναι πασίγνωστο το γεγονός, πως το μεγαλύτερο κομμάτι αυτού του τζίρου γίνεται με τη μορφή του «μαύρου χρήματος», χωρίς να δηλώνεται και χωρίς να φορολογείται.
Με αφορμή την παρέμβαση του πρωθυπουργού σε εκδήλωση του Υπουργείου Παιδείας και της επισήμανσής του ότι «…χρειάζεται ν΄ αλλάξουν πολλά στην Παιδεία…», πιστεύουμε, πως το παραπάνω ντροπιαστικό καθεστώς, είναι το πρώτο που πρέπει ν΄ αλλάξει, εδώ και τώρα, όμως κι όχι σε τρία ή πέντε τέρμινα ! >>>Διαβάστε τη συνέχεια...
Χωρίς να μπαίνουμε σε λαβύρινθους ιδεολογικούς, παιδαγωγικούς και άλλους, στεκόμενοι στο καθαρά οργανωτικό τομέα, πιστεύουμε, πως μπορεί η πολιτεία ν΄ αλλάξει ρότα επί του θέματος και ν΄ απελευθερώσει τα παιδιά και τις οικογένειές τους από την, σε πολλά επίπεδα, προκρούστεια διαδικασία, των εξετάσεων εισαγωγής στην ανώτατη εκπαίδευση ΚΑΤΑΡΓΩΝΤΑΣ τες !
Να πολλαπλασιαστούν τα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα, ανά την Ελλάδα, (κάθε πόλη – πρωτεύουσα Νομού ν΄ αποκτήσει το Πανεπιστήμιό της), και να μπαίνουν όλοι οι απόφοιτοι των Λυκείων, εφ΄ όσον το επιθυμούν, ΧΩΡΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ, στις ανώτατες σχολές, με βάση μια διαδικασία που θα τους κατανείμει, ανάλογα με την επιλογή τους και τον βαθμό του απολυτηρίου τους.
Αυτό το χιλιοειπωμένο και συνέχεια επαναλαμβανόμενο, πως «η επένδυση στην Παιδεία είναι η καλύτερη προετοιμασία για το μέλλον», μέσα από μια τέτοια εξέλιξη, θ΄ αποκτούσε και νόημα και περιεχόμενο, με τη σωστή και την επιστημονικά άρτια, αλλά και αυστηρή λειτουργία των ΑΕΙ και ΑΤΕΙ, η ανώτατη εκπαίδευση να παρέχεται σε κάθε ελληνόπουλο, έστω και σαν απόπειρα, μιας και αρκετοί εισερχόμενοι θα δυσκολεύονται να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους.
Πράγματι, κύριε πρωθυπουργέ, πρέπει και στην Παιδεία ν΄ αλλάξουν πολλά ! Πότε όμως ?...
2 σχόλια:
Να μπαίνει ο καθένας στο Πανεπιστήμιο βάση του βαθμού του!!!
Να μπορεί δηλαδή ο κάθε διορισμένος καθηγητής να ζητάει περισσότερα χρήματα για τα μαύρα ιδιαίτερα που κάνει!
Μπορείτε επιτέλους να καταλάβετε ότι το πρόβλημα δεν είναι οι εξετάσεις, αλλά η μονιμότητα και η μη αξιολόγηση των καθηγητών του δημοσίου.
Αν αυτοί κάνουν καλά τη δουλειά τους μέσα στο ωράριό τους, αυτό που ζητάτε θα έλθει μόνο του.
Νοιώθω αδικημένος που χρόνια τώρα όλοι μιλούν για παραπαιδεία και «μαύρα» χρήματα μιλώντας για τα φροντιστήρια τα οποία και έδρα έχουν και εργαζόμενους και πληρώνουν ΙΚΑ & εφορία…
Έχετε συνειδητοποιήσει ότι αυτοί που κατηγορείτε, είναι αυτοί που ουσιαστικά βάζουν τα παιδιά σας στο Πανεπιστήμιο κάνοντας με ζήλο τη δουλειά τους (αν δε το κάνουν πολύ απλά δεν θα έχουν αύριο δουλειά) και γι’ αυτό πληρώνονται άμεσα από σας. Για τους άλλους, που πληρώνονται έμμεσα από σας και δεν κάνουν σωστά τη δουλειά τους, ποτέ δεν ακούγεται τίποτα.
Υ.Γ. Καμιά αλλαγή δεν είναι λογικό να ξεκινάει από το τέλος. Οι αλλαγές στην Παιδεία πρέπει να ξεκινήσουν από τις πρώτες τάξεις, να αλλάξει η γενικότερη φιλοσοφία της εκπαίδευσης και κατόπιν ας μπαίνει όποιος θέλει, όπου θέλει...
Εργαζόμενος σε φροντιστήριο
που πληρώνει και ΙΚΑ και φόρους γι’ αυτό
Αυτό που λέτε δεν θα λύσει το πρόβλημα, αλλά θα το εντείνει. Διότι οι γονείς θα τα ρίχνουν τα φραγκάκια και πάλι για να βελτιώσουν τις βαθμολογικές επιδόσεις των παιδιών. Πάλι δηλαδή θα έχουμε το κυνήγι των βαθμών. Η λύση είναι άλλη και σίγουρα δεν θα μας αρέσει. Οι γονείς να στρώνουν τα παιδάκια τους κάτω να διαβάζουν και να μην τεμπελιάζουν ή να χαζεύουν στο Internet και να ασκούν κριτική στο έργο των εκπαιδευτικών που είναι ελλιπέστατο εσκεμμένα προκειμένου να ζητούν βοήθεια τα παιδιά σε ιδιαίτερα. Ακουω γονείς που μου λένε ότι δεν μπορούν να τα βάλουν με τους καθηγητές και να τους κατηγορήσουν ως ανεπαρκείς γιατί τότε θα σταμπαριστεί το παιδί τους και θα έχει πρόβλημα στο σχολείο. Εδώ ταιριάζει το ρητό "αν δεν βρέξεις κώλο ψάρι δεν θα φας", ή "αν δεν σπάσεις αβγά ομελέτα δεν φτιάχνεις". Το μήνυμα πάντως που στέλνουν οι γονείς είναι ξεκάθαρο: "όλοι θέλουν να γυρίσουν στη φύση αλλά κανείς με τα πόδια"
Δημοσίευση σχολίου