΄Eλληνας είναι αυτός που μετέχει της ελληνικής παιδείας. Το είπε ο Ισοκράτης. Μόνο που οι σύγχρονοι Eλληνες αυτό το ξεχνούν. Το μεγάλο του παράπονο εκφράζει ο 17χρονος Τζαμάλ Ερνέστα, που κατάγεται από τις εξωτικές Σεϊχέλλες, γεννήθηκε στην Αθήνα, αλλά επισήμως δεν έχει πατρίδα!
Στην ίδια μοίρα, διεκδικώντας μια θέση ανάμεσά μας, βρίσκονται και η 19χρονη Αθηνά Μποντιγκάο, η 16χρονη Γκίλε Αν Αταζάρ κι ο Εμάνουελ Ρέκλα από τις Φιλιππίνες, η Μαρία Καλόκο από τη Σιέρα Λεόνε, η Εμίρα Ζαΐμι και ο Αλέξης Ράμα από την Αλβανία. Ολοι τους, έχουν ένα όνειρο. Να γίνουν επιτέλους και... με τη βούλα της πολιτείας Ελληνες!
Φαίνεται πως δεν αρκεί το γεγονός ότι οι περισσότεροι γεννήθηκαν εδώ και τέλειωσαν το ελληνικό νηπιαγωγείο, για να πιστοποιήσει την ελληνικότητά τους. Χρειάζεται να μπορούν να τρέξουν στην ίδια ταχύτητα με τους συμμαθητές τους, να αποδείξουν πως γράφουν, σκέπτονται με τον ίδιο τρόπο, έχουν ταυτότητα και δεν κρύβονται πίσω από τις γωνίες όταν βλέπουν αστυνομικό. >>>Διαβάστε περισσότερα...
Αυτά τα παιδιά, όμως φαίνεται πως θα είναι η πρώτη γενιά μεταναστών... που θα γίνουν Ελληνες. Η εποχή, που το έγχρωμο δέρμα και τα σχιστά ματάκια θα υποδηλώνουν τον «νέο Ελληνα πολίτη» έχει ήδη φθάσει. Το νομοσχέδιο για την ελληνική ιθαγένεια που συζητείται αυτές τις μέρες, θα ανοίξει επιτέλους τις πόρτες στα παιδιά μεταναστών που γεννιούνται στη χώρα μας, δηλαδή σε μετανάστες δεύτερης γενιάς. Θα πολιτογραφούνται Ελληνες, εφόσον γεννήθηκαν εδώ και φοιτούν στα ελληνικά σχολεία.
«Είμαστε Ελληνες. Πρωτοείδαμε το φως του ήλιου στη χώρα αυτή. Η πρώτη και μητρική μας γλώσσα είναι τα ελληνικά. Εδώ γεννηθήκαμε. Δεν ξέρουμε άλλη πατρίδα. Εγώ έμαθα φιλιππινέζικα στα 10 μου χρόνια. Γιατί πήγα να δω τη γιαγιά μου στις Φιλιππίνες και δεν μπορούσα να συνεννοηθώ μαζί της.
Εδώ, όμως, στην Ελλάδα που τόσο αγαπώ, δεν με αναγνωρίζουν και για τις Φιλιππίνες δεν υπάρχω... Καταλαβαίνετε τι ζούμε τόσα χρόνια;», μας λέει η Αθηνά Μποντιγκάο που τέλειωσε το 2ο λύκειο στον Πειραιά και σήμερα σπουδάζει Διοίκηση Επιχειρήσεων σε ιδιωτικό κολέγιο του κέντρου της Αθήνας. «Πέρασα πέρσι στο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης, αλλά επειδή είμαι μοναχοπαίδι, οι γονείς μου, προτίμησαν να είμαι κοντά τους «, συμπληρώνει η ίδια.
Η Αθηνά πέρσι ίδρυσε και την Ενωση της νεολαίας των Φιλιππινέζων στην Ελλάδα. Το έκανε για να μπορεί, όπως μας είπε, να... σπρώξει τις διαδικασίες ώστε η ελληνική πολιτεία να δώσει την ελληνική ιθαγένεια σε όσους πληρούν τις προϋποθέσεις.
Οι γονείς της ήρθαν στη χώρα μας τη δεκαετία του 1980. Η Γκίλε Αν Αταζάρ, 16 ετών σήμερα, είναι μαθήτρια της Β’ λυκείου στο 6ο ΕΠΑΛ Αθηνών: « Μου αρέσει πολύ ο αρχαίος ελληνικός πολιτισμός και η τέχνη. Είμαι υπερήφανη που μιλάω ελληνικά και ζω εδώ, κάτω από την Ακρόπολη. Μάλιστα αύριο το σχολείο μας έχει προγραμματίσει επίσκεψη στο Μουσείο της Ακρόπολης. Δεν ξέρω άλλη πατρίδα. Εδώ γεννήθηκα και δεν γίνεται κάποιοι να κάνουν πως δεν υπάρχω...». Η Γκίλε θέλει να σπουδάσει πληροφορική, τελειώνοντας το λύκειο.
Ο 14χρονος Εμάνουελ Ρέκλα, είναι μαθητής της Γ’ γυμνασίου στο 47ο γυμνάσιο Αθηνών: «Αγαπώ την ελληνική Ιστορία και τα Μαθηματικά. Θα πάω σε τεχνικό λύκειο του χρόνου. Εχω πάει ήδη δυο φορές στην πατρίδα των γονιών μου, στις Φιλιππίνες αλλά εγώ είμαι Ελληνας».
Ο Τζαμάλ Ερνέστα είναι μαθητής της Γ’ λυκείου του 26ου λυκείου στους Αμπελόκηπους. Δηλώνει απογοητευμένος με την έως τώρα στάση των ελληνικών κυβερνήσεων απέναντι, στα μεταναστόπουλα της δεύτερης γενιάς. Ο Τζαμάλ ζει στην Αθήνα με τη μητέρα του. Ο πατέρας του διαμένει στο Λονδίνο, όπου ο ίδιος θέλει να συνεχίσει τις μεταλυκειακές του σπουδές. «Μου τη σπάει που ενώ γεννήθηκα εδώ, δεν είμαι Ελληνας. Οι αρχαίοι Ελληνες ήταν πολύ καλύτεροι από τους σημερινούς. Ηταν πιο μπροστά από την εποχή τους, όταν δήλωναν ότι Ελληνας είναι αυτός που εκπαιδεύεται σαν τέτοιος. Του χρόνου, δίνω πανελλαδικές εξετάσεις και δεν θεωρούμαι Ελληνας... Είναι δυνατόν, να συμβαίνει αυτό; Η αλήθεια είναι πως νιώθω απογοήτευση για όλα αυτά. Φοβόμαστε να συναντήσουμε αστυνομικό στο δρόμο, μήπως μας ζητήσουν χαρτιά και δεν έχουμε... Οι Σεϊχέλλες είναι όμορφες και δεν είναι λίγες οι φορές που θα ήθελα να ζούσα τελικά εκεί, κι ας είμαι Ελληνας. Δεν ξέρω εάν συνεχίσω να ζω εδώ. Αποκλείεται όμως, να αφήσω τα παιδιά μου να περάσουν, αυτά που περνώ...».
Η Μαρία Καλόκο κατάγεται από τη Σιέρα Λεόνε, είναι μαθήτρια της Γ’ Λυκείου σε τεχνικό λύκειο της Καλλιθέας και θέλει να γίνει Ελληνίδα. «Μου αρέσει η ζωή στην Αθήνα κι αγαπάω καθετί που σχετίζεται με την Ελλάδα. Είναι καιρός όμως και η Ελλάδα να μας δείξει εάν και πόσο αυτή μας αγαπάει».
Στην ίδια μοίρα, διεκδικώντας μια θέση ανάμεσά μας, βρίσκονται και η 19χρονη Αθηνά Μποντιγκάο, η 16χρονη Γκίλε Αν Αταζάρ κι ο Εμάνουελ Ρέκλα από τις Φιλιππίνες, η Μαρία Καλόκο από τη Σιέρα Λεόνε, η Εμίρα Ζαΐμι και ο Αλέξης Ράμα από την Αλβανία. Ολοι τους, έχουν ένα όνειρο. Να γίνουν επιτέλους και... με τη βούλα της πολιτείας Ελληνες!
Φαίνεται πως δεν αρκεί το γεγονός ότι οι περισσότεροι γεννήθηκαν εδώ και τέλειωσαν το ελληνικό νηπιαγωγείο, για να πιστοποιήσει την ελληνικότητά τους. Χρειάζεται να μπορούν να τρέξουν στην ίδια ταχύτητα με τους συμμαθητές τους, να αποδείξουν πως γράφουν, σκέπτονται με τον ίδιο τρόπο, έχουν ταυτότητα και δεν κρύβονται πίσω από τις γωνίες όταν βλέπουν αστυνομικό. >>>Διαβάστε περισσότερα...
Αυτά τα παιδιά, όμως φαίνεται πως θα είναι η πρώτη γενιά μεταναστών... που θα γίνουν Ελληνες. Η εποχή, που το έγχρωμο δέρμα και τα σχιστά ματάκια θα υποδηλώνουν τον «νέο Ελληνα πολίτη» έχει ήδη φθάσει. Το νομοσχέδιο για την ελληνική ιθαγένεια που συζητείται αυτές τις μέρες, θα ανοίξει επιτέλους τις πόρτες στα παιδιά μεταναστών που γεννιούνται στη χώρα μας, δηλαδή σε μετανάστες δεύτερης γενιάς. Θα πολιτογραφούνται Ελληνες, εφόσον γεννήθηκαν εδώ και φοιτούν στα ελληνικά σχολεία.
«Είμαστε Ελληνες. Πρωτοείδαμε το φως του ήλιου στη χώρα αυτή. Η πρώτη και μητρική μας γλώσσα είναι τα ελληνικά. Εδώ γεννηθήκαμε. Δεν ξέρουμε άλλη πατρίδα. Εγώ έμαθα φιλιππινέζικα στα 10 μου χρόνια. Γιατί πήγα να δω τη γιαγιά μου στις Φιλιππίνες και δεν μπορούσα να συνεννοηθώ μαζί της.
Εδώ, όμως, στην Ελλάδα που τόσο αγαπώ, δεν με αναγνωρίζουν και για τις Φιλιππίνες δεν υπάρχω... Καταλαβαίνετε τι ζούμε τόσα χρόνια;», μας λέει η Αθηνά Μποντιγκάο που τέλειωσε το 2ο λύκειο στον Πειραιά και σήμερα σπουδάζει Διοίκηση Επιχειρήσεων σε ιδιωτικό κολέγιο του κέντρου της Αθήνας. «Πέρασα πέρσι στο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης, αλλά επειδή είμαι μοναχοπαίδι, οι γονείς μου, προτίμησαν να είμαι κοντά τους «, συμπληρώνει η ίδια.
Η Αθηνά πέρσι ίδρυσε και την Ενωση της νεολαίας των Φιλιππινέζων στην Ελλάδα. Το έκανε για να μπορεί, όπως μας είπε, να... σπρώξει τις διαδικασίες ώστε η ελληνική πολιτεία να δώσει την ελληνική ιθαγένεια σε όσους πληρούν τις προϋποθέσεις.
Οι γονείς της ήρθαν στη χώρα μας τη δεκαετία του 1980. Η Γκίλε Αν Αταζάρ, 16 ετών σήμερα, είναι μαθήτρια της Β’ λυκείου στο 6ο ΕΠΑΛ Αθηνών: « Μου αρέσει πολύ ο αρχαίος ελληνικός πολιτισμός και η τέχνη. Είμαι υπερήφανη που μιλάω ελληνικά και ζω εδώ, κάτω από την Ακρόπολη. Μάλιστα αύριο το σχολείο μας έχει προγραμματίσει επίσκεψη στο Μουσείο της Ακρόπολης. Δεν ξέρω άλλη πατρίδα. Εδώ γεννήθηκα και δεν γίνεται κάποιοι να κάνουν πως δεν υπάρχω...». Η Γκίλε θέλει να σπουδάσει πληροφορική, τελειώνοντας το λύκειο.
Ο 14χρονος Εμάνουελ Ρέκλα, είναι μαθητής της Γ’ γυμνασίου στο 47ο γυμνάσιο Αθηνών: «Αγαπώ την ελληνική Ιστορία και τα Μαθηματικά. Θα πάω σε τεχνικό λύκειο του χρόνου. Εχω πάει ήδη δυο φορές στην πατρίδα των γονιών μου, στις Φιλιππίνες αλλά εγώ είμαι Ελληνας».
Ο Τζαμάλ Ερνέστα είναι μαθητής της Γ’ λυκείου του 26ου λυκείου στους Αμπελόκηπους. Δηλώνει απογοητευμένος με την έως τώρα στάση των ελληνικών κυβερνήσεων απέναντι, στα μεταναστόπουλα της δεύτερης γενιάς. Ο Τζαμάλ ζει στην Αθήνα με τη μητέρα του. Ο πατέρας του διαμένει στο Λονδίνο, όπου ο ίδιος θέλει να συνεχίσει τις μεταλυκειακές του σπουδές. «Μου τη σπάει που ενώ γεννήθηκα εδώ, δεν είμαι Ελληνας. Οι αρχαίοι Ελληνες ήταν πολύ καλύτεροι από τους σημερινούς. Ηταν πιο μπροστά από την εποχή τους, όταν δήλωναν ότι Ελληνας είναι αυτός που εκπαιδεύεται σαν τέτοιος. Του χρόνου, δίνω πανελλαδικές εξετάσεις και δεν θεωρούμαι Ελληνας... Είναι δυνατόν, να συμβαίνει αυτό; Η αλήθεια είναι πως νιώθω απογοήτευση για όλα αυτά. Φοβόμαστε να συναντήσουμε αστυνομικό στο δρόμο, μήπως μας ζητήσουν χαρτιά και δεν έχουμε... Οι Σεϊχέλλες είναι όμορφες και δεν είναι λίγες οι φορές που θα ήθελα να ζούσα τελικά εκεί, κι ας είμαι Ελληνας. Δεν ξέρω εάν συνεχίσω να ζω εδώ. Αποκλείεται όμως, να αφήσω τα παιδιά μου να περάσουν, αυτά που περνώ...».
Η Μαρία Καλόκο κατάγεται από τη Σιέρα Λεόνε, είναι μαθήτρια της Γ’ Λυκείου σε τεχνικό λύκειο της Καλλιθέας και θέλει να γίνει Ελληνίδα. «Μου αρέσει η ζωή στην Αθήνα κι αγαπάω καθετί που σχετίζεται με την Ελλάδα. Είναι καιρός όμως και η Ελλάδα να μας δείξει εάν και πόσο αυτή μας αγαπάει».
ΒΙΒΙΑΝ ΜΠΕΝΕΚΟΥ - ΕΘΝΟΣ
8 σχόλια:
Αφιερομένο στην εκλεκτή δημοσιογράφο του Μπὀμπολα, που από την εφημερίδα, που έγραψε ἙΠΕΣΕ Ο ΦΑΥΛΟΣ, εννοώντας τον Ανδρέα Παπανδρέου, και που διδάσκει από άγνωστα, όπως φαίνεται, κείμενα γι'αυτή.
Ο Ισοκράτης στον πανυγυρικό του, αναφέρεται στην προσφορά των ΑΘΗΝΩΝ στον Ελληνισμό, μία προσφορά Πολεμική, Ηθική, Οικονομική και Πολιτιστική.
Σε αυτήν ακριβώς την Πολιτιστική προσφορά των Αθηνών στους ΆΛΛΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ αναφέρεται στην παράγραφο 50, όπου και περιέχεται η περίφημη φράση, ΠΟΥ ΑΠΟΜΟΝΩΝΕΤΑΙ ΕΝΑ ΤΜΗΜΑ ΤΗΣ.
Παραθέτω ολόκληρο το κείμενο (αρχαίο και μετάφραση) ώστε να σχηματίσει κανείς δική του άποψη:
"Τοσούτον δι' απολέλοιπεν η πόλις ημών περί το φρονείν και λέγειν τους άλλους ανθρώπους, ώσθ' οι ταύτης μαθηταί των άλλων διδάσκαλοι γεγόνασιν, και το των Ελλήνων όνομα πεποίηκεν μηκέτι του γένους, αλλά της διανοίας δοκείν είναι, και μάλλον Έλληνας καλείσθαι τους της παιδεύσεως της ημετέρας ή τους της κοινής φύσεως μετέχοντας".
"Η πόλις μας (η ΑΘΗΝΑ) έχει τόσον πολύ υπερβάλει όλους τους άλλους εις την φιλοσοφίαν και τον έντεχνον λόγον, ώστε οι δικοί της μαθηταί έχουν γίνει διδάσκαλοι των άλλων και έχει κάμει, ώστε το όνομα των Ελλήνων να μη θεωρείται πλέον ως δηλωτικόν του έθνους, αλλ' ως δηλωτικόν της μορφώσεως, και Έλληνες να ονομάζονται όχι τόσον όσοι ανήκουν εις το έθνος το Ελληνικόν, αλλ' όσοι έχουν τύχει της ιδικής μας (ΑΘΗΝΑΪΚΗΣ) παιδείας".
Ακόμα πρέπει να πάρει κανείς υπόψη του, ότι ο λόγος αυτός αφορά το 380 π.Χ., εποχή κατά την οποία υπήρχαν αντίπαλες ελληνικές πόλεις - κράτη και όχι ενιαίο ελληνικό κράτος και μη έλληνες με ελληνική παιδεία.
Δεν είναι λοιπόν ΣΑΦΕΣΤΑΤΟ ότι ο συλλογισμός του Ισοκράτους, δεν έχει καμμία σχέση με την σημερινή του χρήση, αλλά απευθύνεται αποκλειστικά στους υπολοίπους Έλληνες, που τους "περιορίζει" εις τους έχοντας την ΑΤΤΙΚΗΝ Μόρφωση;
Όμως αυτά είναι λεπτομέρειες γι' αυτούς που χωρίς να έχουν κανένα φραγμό απομόνωσαν λίγες λέξεις και θέλουν να μας πείσουν ότι οι Αρχαίοι Έλληνες και ο Ισοκράτης ειδικότερα ήσαν απόστολοι ενός "πολιτιστικού" οικουμενισμού.
Συγγνώμη παιδιά, που σας χαλάμε τους μύθους σας, αλλά η αλήθεια - αλήθεια.
Βλ. Καρσ.
Επί της ουσίας, απορία "ψάλτου" βηξ !
Με τέτοιο χρώμα δέρματος ; Με τέτοια μάτια ; Και να γίνουν έλληνες ; Τι λέτε ωρέ !...
΄Eλληνας είναι αυτός που μετέχει της ελληνικής παιδείας. Το είπε πράγματι ο Ισοκράτης. Μόνο που οι νεοέλληνες δεν έχουν καμμιά απολύτως σχέση με τους αρχαίους έλληνες φιλόσοφους.
Πως είναι δυνατόν ο σύγχρονος Έλληνας,που κατεβαίνει στους δρόμους και διαδηλώνει για την αναγραφή του θρησκεύματος στις ταυτότητες,να αγαπήσει και να δεχθεί τους "αλλόθρησκους" και διαφορετικού χρώματος συνανθρώπους του?
Θα μου πείτε,ότι ο ίδιος αυτός Ελληνας πανηγυρίζει όταν κάποιοι δήθεν μετανάστες,ελληνοποιούνται για να "σηκώσουν" κάποιο ολυμπιακό μετάλλιο.
Είναι ο ίδιος Έλληνας που υπερηφανεύεται για τις ελληνικές ρίζες κάποιου διάσημου & αναγνωρίσιμου,ασχετα αν ο κύριος αυτός αγνοεί την ελληνική γλώσσα και ιστορία.
Δυστυχώς όμως αυτός είναι ο σύγχρονος Έλληνας.Υποκριτής και οπορτουνιστής.
Αυτό όμως, που με απογοητεύει περισσότερο είναι, ότι πολλοί τέτοιοι Έλληνες ,εθνοσοσιαλιστές και πατριδοκάπηλοι,υπάρχουν και στις τάξεις του Πασόκ.
"Σύντροφοι" του Καρατζαφέρη και των Χρυσαυγιτών.
Ελληναρα του κερατα απο που κραταει η σκουφια σου?Με βαση τα δικα σου λεγομενα και εσυ δεν πρεπει να εισαι ελληνας.αντε φασιστα του κερατα!!!
Το παραδέχομαι, άγαρμπο ! Αλλά ήταν ειρωνικό. Χιούμορ !
Παιδιά αφήστε ήσυχο τον Ισοκράτη!
Δεν είσασταν εκεί αλλά ούτε και έχετε διαβάσει καλά τι είπε.
Γιατί αν συνέβαινε ενα από τα δύο, θα καταλαβαίνατε ότι τα λόγια του (παρ. 50 του Πανηγυρικού του) ήταν εντελώς ΡΑΤΣΙΣΤΙΚΗ.
Έλεγε λοποόν, ότι από τους Μεγαρείς, τους Κορινθίους, τους Αργείους και τους Λακεδεμονίους, που ήταν εχθροί των Αθηναίων, ΕΛΛΗΝΕΣ είναι όλοι εκείνοι που "μετέχουν της δικής μας, δηλ. της ΑΘΗΝΑΪΚΗΣ, παιδείας".
Μην καταπίνετε παιδιά αμάσητο ότι σας σερβίρουν.
"ΜΕΛΕΤΑΤΕ ΤΑΣ ΓΡΑΦΑΣ", διότι τα γραπτά μένουν και δεν αλλάζουν όσο και να το θέλουν μερικοί.
Τώρα αν κάποιοι θέλουν να βάλουν τα πιστεύω τους στο στόμα μεγάλων, δικό τους θέμα.
Επώνυμα...
Τι καθορίζει την Ελληνικότητα;
Ο Τόπος γέννησης;
Η καταγωγή του πατέρα;(τρέχα γύρευε!)
Η γλώσσα;
Ο νομικός δεσμός με την πολιτεία;
Η παιδεία;
Τό τι πιστεύεις οτι είσαι;
Ολα τα παραπάνω,τα οποία όμως ακόμα και αν τα έχεις
δεν είναι ικανά να κάνουν την Ελλάδα υπερήφανη αν δεν την αγαπάς εμπράκτως.Που πάει να πεί να κάνεις το καθήκον σου πρός την ΠΑΤΡΊΔΑ ανά πάσα στιγμή και για όλη σου την ζωή είτε είσαι δεξιός, είτε αριστερός,είτε ακροδεξιός είτε μαύρος είτε άσπρος.
Και επειδή οι νεοέλληνες δεν κάνουμε το καθήκον μας προς την πατρίδα (με την πρώτη ευκαιρία την κλέβουμε,την καίμε,την βρωμίζουμε,την βρίζουμε και την εξευτελίζουμε κλπ- οι αναμάρτητοιεξαιρούνται)ή δεν είμαστε Ελληνες ή δεν αγαπάμε την Ελλάδα.
Στην πρώτη περίπτωση αφου δεν είμαστε Ελληνες δεν δικαιούμεθα να καταφερόμαστε κατά των υπολοίπων μη Ελλήνων,στην δεύτερη περίπτωση αφού δεν αγαπάμε την Ελλάδα,γιατί πρέπει να έχουμε περισσότερα δικαιώματα απο τους ξένους που ενδεχομένως την σέβονται περισσότερο;
Για σκεφτείτέ το μερικοί- μερικοί.
ΥΓ Κυριε λογοπλόκε συμφωνώ με την ανάλυσή σας. Επιτρέψτε μου όμως να παρατηρήσω οτι δεν χρειάζεται νάσχολείσθε με μερικούς απο μας για τον ίδιο λόγο που σωστά παρατηρήσατε στο σχόλιό σας.Πέφτει το επίπεδο της σελίδας σας.
Δημοσίευση σχολίου